De Hogesnelheidslijn Schiphol – Antwerpen, bestaande uit de HSL-Zuid in Nederland en de HSL 4 (of HSL-Noord, Spoorlijn 4) in België, is de voor hoge snelheden geschikte spoorlijn die Schiphol met Antwerpen verbindt via Rotterdam en Breda. De lijn is tussen 2000 en 2006 aangelegd en het eerste deel (tussen Antwerpen en Noorderkempen) werd op 15 juni 2009 geopend. Op 7 september 2009 startte de treindienst tussen Amsterdam en Rotterdam en op 13 december 2009 kon men de gehele lijn in gebruik nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die rijdt al.

Op 7 september 2009 is de treindienst tussen Amsterdam en Rotterdam gestart en op 13 december 2009 is ook het zuidelijke deel, van Rotterdam tot de Belgische grens in gebruik genomen.
14 jaar geleden
Die rijdt al..ik hoor hem als ik buiten sta ...lijkt net een lading grint wat gelost wordt..afgrijselijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezellig toch :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de herrie xD