Een trein is stabieler dan een bus, dus de kans dat je knoeit is kleiner. Een trein wordt overigens ook dagelijks gereinigd, dus eventuele knoeipartijen worden snel ontdekt. En als je knoeit, is dat alleen in je eigen zithoek. Als je achterin een bus zit, is de kans groter dat je andere mensen onderknoeit, omdat de stoelen vaak lager zijn en dichter op elkaar staan.
In een trein zit men vaak langer, zelfs in een stoptrein zit men gemiddeld iets van tien minuten, terwijl een ritje met de stadsbus soms maar 2/3 minuten kan duren.
Vooral in intercity's is de tijd tussen twee stops lang (tot meer dan een kwartier) De mensen zullen dan niet van hun plaats komen, waar je in een bus wel bij elke halte uitstappers hebt die je aan kunnen stoten o.i.d.
Bovendien zijn er nog meer dingen die wel in de trein mogen, die in een bus niet mogen, zoals je fiets meenemen. In een trein is meer ruimte voor meer dingen, ook bijvoorbeeld zware koffers, die in een bus vaak voor ergernis zorgen (spreek uit ervaring)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In een bus is meer kans dat je knoeit enz.
Een trein rijdt in rechte lijnen dus dat verminderd de kans op knoeien. Een trein is ook stabieler
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn de regels. Meer is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een trein is er ook op gemaakt om lange(re) afstanden af te leggen. Als je van Groningen naar Maastricht gaat zul je dit niet met de bus doen, maar met de trein. Dan moet je ook ooit ergens eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bewegingen van een trein zijn stukken minder dan die van een bus.