waarom rijden bussen altijd veel te hard?

bussen rijden altijd veel te hard omdat ze op tijd staan,worden die mischien niet geflitst??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Bussen rijden veel te hard omdat ze te laat van het station vertrekken(vanwege de koffiepauze) en te vroeg terug op het station aankomen (vanwege de koffiepauze).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bussen worden ook geflitst ;)

Toegevoegd na 22 minuten:
Bussen nemen deel aan het verkeer en hebben daarom ook last van files en openstaande bruggen. Die tijd proberen ze vervolgens weer in te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, in België.....
Ja hoor, bussen worden ook geflitst, en de chauffeur mag het zelf betalen ook nog!
(Mijn zwager rijdt al jaren op de bus, en die hoor ik regelmatig grommen om WEER een bekeuring)
Ik vind het eigenlijk heel erg meevallen met de snelheid van bussen.
Ze kijken wel uit om een bekeuring op te lopen, en houden zich over het algemeen keurig aan de maximumsnelheid hoor.
Althans, wel in de stad waar ik woon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeleken met andere vervoermiddelen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag! En als toevoeging dat ze ondanks dat toch nooit op tijd zijn!
De enige reden kan dus zijn dat ze te laat vertrekken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te hard?
Waar haal je deze zekerheid vandaan?
Ik heb jaren bus gereden en ja ik reed wel eens te hard. Maar meer vanaf garage naar begin of andersom
Op je lijn te hard rijden heeft geen enkel effect behalve dat je je kapot strest.
En het is onzin dat ze te laat vertrekken. want de bus-stasi kijkt mee en ziet dat direct.

Als een chauffeur te laat vertrekt is dat met toestemming en dan heeft hij er al een paar uur op zitten omdat hij vanwege de drukte geen enkele pauze nog gehad heeft. En je zal toch eens moeten eten en plassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een een constatering binnen een vraagkader :s Wellicht is het jou waarnemen maar hier in het hoge noorden heb ik die ervaring niet. Het valt mij juist op hoe gemoedelijk het gaat als passagiers in en uit stappen.