mag ik met een gewone fiets gewoon de trein in op iedere tijd?

Ik wil zondag rond half 1 met de trein mee met mn gewone fiets. Kan dit gewoon? En om 4 uur dan ook weer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Voorwaarden bij het vervoeren van uw fiets

U mag uw fiets alleen buiten de spits meenemen in de trein. Daarbij geldt als spitstijd: werkdagen van 6.30 tot 9.00 uur en van 16.30 tot 18.00 uur. Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen én in de maanden juli en augustus.
Fietsen moeten geplaatst worden in het speciale fietsgedeelte in de trein. U herkent dit aan de sticker op de buitenkant van de trein.
Bij ruimtegebrek in het fietsgedeelte, kunnen we u vragen om een volgende trein te nemen.
U bent vóór, tijdens en na de reis zelf verantwoordelijk voor uw fiets. NS is niet verantwoordelijk voor verlies en beschadiging van uw fiets (tenzij er sprake is van nalatigheid door NS).
Het is niet mogelijk uw fiets via ons te verzekeren.
Eventuele bagage (zoals fietstassen) mag niet op uw fiets blijven zitten.
Fietsen en andere vervoermiddelen met een verbrandingsmotor mogen uit veiligheidsoverwegingen niet worden meegenomen.
Fietsaanhangwagentjes kunt u niet in de trein meenemen.
Het is niet toegestaan om te fietsen op stations en perrons.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je mag dus niet altijd je fiets meenemen, alleen onder speciale voorwaarden. In het weekend mag het wel altijd.

Je moet trouwens wel een dagkaart fiets kopen (€6,-)
Een vouwfiets meenemen is gratis, en mag op elk moment van de dag.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet gewoon. Alleen een vouwfiets, die je in een relatief klein pakket mee kunt nemen, mag als bagage worden vervoerd. Maar voor een gewone fiets moet een vervoersbewijs worden gekocht, en deze kan alleen buiten de spitsuren mee.
Amadea