Mag je iemand van onder de 12 meenemen met een railrunner als je een studentenkaart hebt?

een kind mag alleen op een railrunnerkaartje als er een betalende volwassene meegaat. Hoe zit dat bij een ov studentenkaart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je ouder dan 19 bent wel, betalende begeleider van een railrunner moet minimaal 19 jaar oud zijn, dus niet als je 18 bent en al een ov hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
In die bron staat alleen dat de begeleider minimaal 19 jaar moet zijn. Maar er staat niet of de begeleider een betaald kaartje moet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Een begeleider moet wel een geldig vervoersbewijs hebben, maar dat is een OV-studentenkaart natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies. Dat je 19 moest zijn wist ik. Ik wist dat een kind alleen mee mocht met een betalende volwassene. De ovstudentenkaart betaal ik niet zelf. Vandaar dat ik het niet zeker wist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je b.v. oppaskindertjes of zo hebt, of neefjes en nichtjes, kun je ze zo leuk een dagje meenemen! En eigenlijk betaal je die OV-studentenkaart wel zelf hoor.
ja dat mag, mijn buurman is machinist bij de NS en kwam net binnenlopen dus heb ik het aan hem gevraagd.
Ik kan toch wel aannemen dat hij het goed heeft :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
vond hij het leuk dat je het aan hem vroeg ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah super. Thanks voor het vragen!