Ik heb in Ns trein een boete gehad omdat ik mijn portemonnee met maandtrajectabbonnement was vergeten. Kan ik het geld van de boete terugkrijgen?

Ik kan dus wel aantonen dat ik op de datum van de boete wel een maandtrajectabbonnement in mijn bezit had!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het de eerste keer is dat dit jou overkomt dan is de kans zeker aanwezig dat de boete terugbetaald wordt. Ik heb het zelf meegemaakt dat ik begin september vóór 9 uur in de trein zat en er niet bij stil had gestaan dat je dan geen korting hebt (omdat die regel in juli en augustus niet van toepassing is). Die boete heb ik terug betaald gekregen. Bij het informatieloket kan je een formulier halen om bezwaar te maken.

Vergeten Maandabonnement Indien een reiziger zijn maandabonnement is vergeten, wordt maximaal eenmaal per jaar het voor die dag geldige vervangende vervoerbewijs giraal terugbetaald mits: a. dit vervoerbewijs met een fotokopie van de vergeten maandabonnement en van de bijbehorende NS-stamkaart met een aan het loket verkrijgbaar formulier binnen een maand wordt opgestuurd aan: NS Klantenservice: Postbus 2372 b. het een vergeten maandabonnement betrof dat geldig was voor de reis waarvoor het vervoerbewijs is gekocht en c. de geldigheid van het maandabonnement uiterlijk op de vorige dag was ingegaan. Zie voor de bron de voorwaarden rechts op deze pagina: http://www.ns.nl/reizigers/blind/abonnementen/maandtraject.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100