Ik heb in Ns trein een boete gehad omdat ik mijn portemonnee met maandtrajectabbonnement was vergeten. Kan ik het geld van de boete terugkrijgen?

Ik kan dus wel aantonen dat ik op de datum van de boete wel een maandtrajectabbonnement in mijn bezit had!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het de eerste keer is dat dit jou overkomt dan is de kans zeker aanwezig dat de boete terugbetaald wordt. Ik heb het zelf meegemaakt dat ik begin september vóór 9 uur in de trein zat en er niet bij stil had gestaan dat je dan geen korting hebt (omdat die regel in juli en augustus niet van toepassing is). Die boete heb ik terug betaald gekregen. Bij het informatieloket kan je een formulier halen om bezwaar te maken.
Amadea
11 jaar geleden
Vergeten Maandabonnement
Indien een reiziger zijn maandabonnement is vergeten, wordt maximaal eenmaal per jaar het voor die dag geldige vervangende vervoerbewijs giraal terugbetaald mits:

a. dit vervoerbewijs met een fotokopie van de
vergeten maandabonnement en van de
bijbehorende NS-stamkaart met een aan
het loket verkrijgbaar formulier binnen
een maand wordt opgestuurd aan:
NS Klantenservice:
Postbus 2372
b. het een vergeten maandabonnement betrof
dat geldig was voor de reis waarvoor het
vervoerbewijs is gekocht en
c. de geldigheid van het maandabonnement
uiterlijk op de vorige dag was ingegaan.

Zie voor de bron de voorwaarden rechts op deze pagina: http://www.ns.nl/reizigers/blind/abonnementen/maandtraject.html