Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot wanneer kan ik mijn studentenreisproduct blijven gebruiken?

De geldigheid van mijn studentenreisproduct is tot 1 september 2014, echter zal ik eind juni 2014 afstuderen. Kan ik in de periode van juli tot augustus gebruik maken van mijn gratis reizen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
976
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet tot wanneer maar 1 tip, als die afloopt zo snel mogenlijk stopzetten, doe je dit niet dan kan dit flink duur uitpakken!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je studiefinanciering tot september loopt, kan je van je studentenreisproduct gebruik maken. Als je studiefinanciering tot juli loopt kan je er geen gebruik meer van maken. Let wel op dat in de zomervakantie er geen gratis reizen is, maar met 40% korting. (16 juli tot 16 augustus)
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ontvang geen stufie meer omdat ik voor het 5de jaar HBO volg, en bouw nu al €90 per maand schuld op door mn OV te laten doorlopen. Echter weergeeft duo.nl dat mijn studentenreisproduct tot september 2014 loopt. Mijn vraag is of ik deze kan gebruik na afstuderen... dat de vakantie 40% is wist ik al
Nee, je stopt in juni met studeren. Zodra je stopt met studeren heb je geen recht meer op studiefinanciering en ook niet op je studentenreisproduct. Je moet zelf je OV kaart zelf stopzetten via duo.nl.

Dat je kaart aangeeft dat die geldig is tot september heeft daar niets mee te maken. Die worden door NS standaard voor een jaar afgegeven. Besluit je toch door te reizen terwijl je geen recht hebt op het product dan kun je van DUO een boete krijgen van €97,- per halve maand (als je dus in juni klaar bent dan zou je dat een boete van €388,-/485,- kunnen opleveren) + de gemaakte OV kosten.

Overigens heeft NS een speciale aanbieding voor studenten die hun OV moeten inleveren waarbij je €50,- korting krijgt op een abonnement of gratis een voordeelurenkaart kunt krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding