Waarom worden ritjes naar Amsterdam Centraal niet afgeschreven van mijn OVC?

Ik heb het nu al diverse keren meegemaakt dat ik aankwam met tramlijn 1 of 17 op Amsterdam Centraal en dat mijn ritje nooit is afgeschreven van mijn OV chipkaart. Gisteren met buslijn 18 naar Westerpark, gewoon afgeschreven, maar het terugritje naar het centraal station is weer niet afgeschreven. Het viel mij eind vorig jaar op dat 3 ritjes naar centraal niet waren afgeschreven, maar dat kon ik nog verklaren omdat het een van de laatste ritten waren van die dagen. Het ritje met buslijn 18 was echter midden op de dag. Te tijd tussen heen en terugreis is enkele uren dus met overstappen zou het niets te maken hebben.
Op zich heb ik niets tegen gratis openbaar vervoer, maar op deze manier heb ik het idee dat door het mislopen van de gelden van de ritjes naar Amsterdam Centraal de kilometerprijs voor de overige ritjes hoger is dan noodzakelijk zou zijn.
Weet iemand wat er aan de hand is met de OVC bij het GVB op Amsterdam Centraal? (de trein en metro worden wel gewoon afgeschreven).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Kan dat de kaartlezer op de halte niet heeft gewerkt altijd even controleren als je scant ook bij het uit scannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast de suggestie van ronron1212, kun je zien of het instaptarief wel is inhouden bij het inchecken?

Antwoorden (1)

De OVC apparaten bij Bus en tram zijn dezelefde.
Storingen komen toch nog wel eens door.
Normaal zou een conducteur of bestuurder dat moeten opmerken.

Weet je zeker dat je wel juist incheckt?
Want als je incheckt en niet uitcheckt zou je dat moeten opmerken aan je saldo.
Andersom als je niet in maar wel uitcheckt (check je feitelijk in) zou je een probleem moeten hebben bij het verder reizen.

En hoor je de piep wel bij in of uitchecken en zie je de lamp groen worden.
Als ik je verhaal lees krijg ik de indruk dat je misschien niet goed in en uitcheckt.

En anders heb ik maandag wat te vertellen op mijn werk. NL Er zijn mensen die gratis schijnen te kunnen reizen (-: Wat gaan we er aan doen?