Ik heb al een voordeelurenkaart en wil een 2e persoonlijke ov chipkaart aanschaffen om een dalvrijabonnement te nemen. Kan dit?

Als ik dus een 2e persoonlijke ov chipkaart aanschaf, kan ik dan een 2e abonnement nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, maar dat heeft m.i. geen nut. Met het Dalvrij-abonnement (euro 99.-/maand) reis je voor niets in de daluren (van 09.00 - 16.00 uur en 18.30 - 6.30 uur) en in het weekend. Met het Voordeelurenabonnement (euro 60-/jaar) krijg je 40% korting in de voordeeluren. (Van maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens; tijdens het weekend de hele dag; in de maanden juli en augustus de hele dag.) Het Voordeelurenabonnement is overigens niet meer verkrijgbaar. Heb je al een Voordeelurenabonnement dan kun je het nog wel verlengen. Kortom, de 'kortingstijden' zijn praktisch gelijk. Er zijn wel enkele verschillen in de overige voorwaarden. Ik zou het Dalvrij-abonnement niet nemen en het Voordeelurenabonnement aanhouden zolang het nog kan. Als je heel veel reist in de daluren, zou het voordeliger zijn het Dal Vrij abonnement te nemen, maar dan in plaats van het Voordeelurenabonnement. Het is even uitrekenen wat het voordeligst is door de totale treinkosten van een jaar op te tellen: * Vast bedrag voor het Voordeelurenabonnement van euro 60.-/jaar + 60% van de normale prijs van de reizen die je gedurende een jaar in de daluren maakt of * 12x het maandbedrag van een Dalvrij-abonnement (een kleine euro 1200.-/jaar) Vermoedelijk zit daar een groot verschil tussen. Ik snap wel dat NS geen nieuwe Voordeelurenabonnementen meer uitgeeft :-) Toegevoegd na 1 uur: Helemaal vergeten te beantwoorden of het kan. Conclusie aan de hand van de site van NS: je kunt een nieuw abonnement gewoon op je huidige persoonlijke OV-chipkaart zetten. (Ik ga ervanuit dat het Voordeelurenabonnement ook al op de chipkaart staat en geen papieren kaart meer is.) "Heeft u al een persoonlijke OV-chipkaart, en is deze langer dan een jaar geldig? Dan kunt u heel gemakkelijk in de online winkel een nieuw abonnement kopen. Zodra u uw abonnement op uw OV-chipkaart kunt laden en kunt activeren, ontvangt u een e-mail. Laden en activeren kan bij één van de NS-kaartautomaten of een ander oplaadpunt voor de OV-chipkaart. Zo gebeurd. U kunt ook telefonisch bestellen bij NS Klantenservice via 0900 20 21 163 (€ 0,10 per minuut, ma. t/m vr. van 8.00-22.00 uur, za. van 9.00-17.00 uur). De maandabonnementen van Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook te koop bij de NS-kaartautomaat en de NS-Servicebalie. Dit kan alleen met een persoonlijke OV-chipkaart die langer dan een maand geldig is"" (Bron: http://www.ns.nl/reizigers/blind/abonnementen/dal-vrij.html)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100