Hoe kun je herstellen dat je een verkeerd e kaartje hebt gekocht?

Ik heb een dagretour met korting op een e kaartje gekocht van de ns. Toen ik betaald had realiseerde ik me dat ik een half uurtje voor de tijd dat het voordeel begint begin met de reis. Nu had ik eigenlijk een enkel (normaal tarief)nodig voor de reis heen en een met korting voor terug. Kan ik het foutje nog herstellen op het station of moet ik nu ook nog een normaal enkeltje erbij kopen? Zou een conducteur over dit halve uur moeilijk doen eventueel zou ik hem wat handgeld willen geven

Toegevoegd na 6 uur:
betaal nu plus twaalf euro voor dat enkeltje Nijmegen naar Utrecht maar ik zou ook een enkeltje van Nijmegen bv tot ede Wageningen kunnen nemen en dan ben ik weer een half uurtje verder. Zou dat tellen als je in een intercity zit? Ik koop nu wel vanuit praktisch oogpunt een enkeltje voor de heenweg mar mij interesseert hoe dat dan wordt geteld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

De conducteur - als hij ten minste langskomt - doet moeilijk over dat half uur, daar kun je vrijwel zeker van zijn. Niet alleen wordt je het kaartje alsnog in rekening gebracht, ook moet je een boete betalen (uit mijn hoofd: 35 euro). "Handgeld" geven zal waarschijnlijk alleen maar averechts werken.
Je moet een kaartje zonder korting hebben tot en met het eerste station waar de trein na 8.59 uur stopt. Als je uit Nijmegen vertrekt met de IC van 8.27, heb je een kaartje vol tarief tot Driebergen-Zeist nodig (Ede-Wageningen is niet genoeg, daar is de trein al om 8.56), vertrek je om 8.42 uit Nijmegen dan is een kaartje vol tarief tot Arnhem genoeg (vertrek uit Arnhem is immers 9.01).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de website van de NS vind ik het volgende:
'Voor e-tickets geldt dat annuleren van eenmaal bestelde en betaalde e-tickets niet mogelijk is. E-tickets kunnen niet worden omgewisseld voor geld.'

Je zou het voor de zekerheid op het station na kunnen vragen, maar zoals bovenstaande beschrijft dien je een normaal enkeltje erbij te kopen.
Of de conducteur moeilijk doet durf ik niet te zeggen, een half uur is een half uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een half uur doen ze echt wel moeilijk. Zelf ervaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat 1 conducteur moeilijk doet, wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen. Zoals ik al schreef, een half uur is wel een half uur. Ze hebben het recht om je kaartje te weigeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mjah, de meeste conducteurs zijn wel streng daarin hoor, ze mogen je zo een boete geven van 35 euro. Ik zou het niet riskeren!