In 2010 is je OV kaart niet meer geldig, ik heb een ov chipkaart gekregen. Hoe activeer ik dit en wanneer is dit een geldig vervoersbewijs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je gaat met je OV-Chipkaart naar een ophaalautomaat om je OV-Chipkaart te activeren en het abonnement op je kaart te zetten.

In de metro/tram en in de meeste bussen van Connexxion check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.

In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat. In de kortingsuren koop je een papieren kaartje.

In de overige bussen: vraag het de buschauffeur en toon hem je Studenten OV-chipkaart. Waar je nog niet in- en uitcheckt gebruik je in de kortingsuren de roze strippenkaart.

Zie de bron om te kijken waar een ophaalautomaat bij jou in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vanaf morgen (4januari) kun je bij de activeerpunten je chipkaart activeren. Kijk even op onderstaande link voor meer uitleg. Daar kun je opzoeken welk punt het dichtst bij jouw huis is en dan kun je hem daar activeren. Hiervoor heb je verder niets nodig, enkel je chipkaart. Vanaf wanneer je (oude) OV niet meer geldt durf ik niet te zeggen, dit is voor mij namelijk ook een raadsel. Ik mag aannemen dat deze tot een bepaalde tijd nog geldig is. Op onderstaande pagina kun je in ieder geval alle informatie vinden die je nodig hebt. succes

Toegevoegd na 1 minuut:
dit las is nog bij 2e onderstaande bron:
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement. Daarmee kun je vanaf 1 januari direct reizen als je recht hebt op studiefinanciering.
Om ook na januari te kunnen reizen, moet je je abonnement voor 2010 en verder activeren bij een ophaalautomaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het AD:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/454219/2010/01/03/Studentenbond-Neem-oude-ov-kaart-mee.dhtml

En ook volgens Nu.nl:

http://www.nu.nl/binnenland/2154753/veel-onduidelijkheid-nieuwe-ov-chipkaart-.html