Waar zijn de sporen 3, 6, 9 en 12 op het Amsterdam Centraal Station?

Er gaan soms treinen die ik moet nemen van deze sporen, maar ik kan deze sporen nooit vinden, tijd om een medewerker te zoeken heb ik ook niet. Op internet kan ik ook geen plattegrond vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (2)

Die zijn er niet omdat deze sporen in het midden liggen van 2 andere sporen.

Tel de sporen maar in de bijgeleverde link in de bron.
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Goede bron! Je ziet heel duidelijk dat spoor 3, 6, 9 en 12 wel bestaan, maar niet aan een perron liggen.
Lunameteenvraag
een jaar geleden
Weten jullie hier de reden van? Waarom dan niet de sporen ook weghalen?
Antoni
een jaar geleden
@Lunameteenvraag, die sporen zijn bedoeld voor bijvoorbeeld goederentreinen die niet hoeven te stoppen op het station, of om treinen te laten rangeren. Dan hoeven ze ook niet bij een perron te zijn.
Denk dat je dan niet goed kijkt want die sporen bestaan niet op amsterdam centraal.