Als de HSA ( high speed alliance ) failliet gaat , blijven de treinen van NS hispeed dan gewoon over de "lowspeed" sporen rijden ?

De HSA is een bedrijf dat opgericht is door de NS en KLM. Het doel is om met hogesnelheids treinen over de hogesnelheids lijnen rijden. De HSA is bijna failliet. Maar de HSA rijdt ook met de intercity brussel , intercity berlijn en de ICE naar Frankfurt. Mogen na een failissement van HSA deze treinen wel over de gewone sporen blijven rijden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bepaalde trajecten of treinen worden als concessie verleend aan een bedrijf. HSA de hogesnelheidstreinen en internationale treinen, de NS het hoofdrailnet, en o.a. Arriva en Veolia rijden enkele regionale spoorlijnen. Als HSA failliet gaat, zullen de verbindingen aan een andere vervoerder worden verleend. Dit kan de NS zijn, of de Deutsche Bahn, welke partij maar interesse vertoont en de beste dienst aanbiedt.

Toegevoegd na 58 seconden:
Dus de treinen zullen wel blijven rijden, maar onder een andere vlag, om preciezer te antwoorden.