Hoelang duurt een busreis van Doetinchem (gelderland) naar barcelona?

Alleen de heen reis zonder pauzes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

De afstand is 1511 km. Een bus rijdt ongeveer 100 km/u op de snelwegen. Stel dat de bus gemiddeld 95 km/u rijdt (niet alles is snelweg). Dan duurt het dus zo'n (1511/95) = 15,91 = 16 uur. Let op: Dit is zonder stoppen, tanken, files etc.

Met stoppen, tanken en files:
Elke twee uur 15 min = 7 keer stoppen.
15 x 7 = 105 min.

Zeker 3 keer 5 min tanken = 15 min.

File: Reken op 1 - 3 uur extra.

Totaal wordt het dan 16 uur + 2 uur (tanken/pauze) + 1-3 uur (vertraging) = 19 tot 21 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ongeveer 15 uur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Eurolines reist wel van Amsterdam naar Barcelona en doet dat 14 uur en een kwartier over.

http://www.eurolines.nl/?step=2

Voor iedere ander bus of andere verbinding is het
geheel afhankelijk van chauffeur, maatschappij, verkeer, dag van de week, drukte etc.
Zonder pauzes kan alleen als er twee chauffeurs zijn, want een chauffeur mag niet zo lang achter elkaar rijden.

Let daar op voor je eigen veiligheid.