Hoe kom ik in Parijs het snelste met de metro van Gare du Nord naar Bir-Hakeim?

Ik was in Parijs. Daar kwam mijn trein aan op het Gare du Nord. Ik wilde naar Bir-Hakeim, het metrostation dat vlakbij de Eiffeltoren ligt.

Ik heb vanaf Gare du Nord lijn 4 genomen; op station Montparnasse-Bienvenüe ben ik overgestapt op lijn 6. Nadeel van deze route is dat ik op Montparnasse-Bienvenüe een enorme afstand moest lopen, wat veel tijd kostte.

Een alternatief zou zijn: vanaf Gare du Nord lijn 5 nemen, en dan bij Place d'Italie overstappen op lijn 6. Op de kaart lijkt dat een omweg, maar als je op Place d'Italie niet zo lang aan het lopen bent is dit misschien toch sneller.

Mijn vraag is dus: welke van deze twee routes is het snelste? En als extra vraag: bestaat er een andere route via de metro die mogelijk nóg sneller is?

(Op onderstaande metrokaart heb ik met pijlen de van belang zijnde metrostations aangegeven.)

Picture for question
Cryofiel
11 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

De snelste route en tevens de route waarbij je het minste hoeft te lopen: volg vanaf het Gare du Nord de blauwe lijn B (RER) naar Saint-Michel Notre-Dame en vanaf dit metrostation de gele lijn C (ook RER) naar Champ de Mars-Tour Eiffel. In totaal ben je ongeveer een half uur onderweg.