Kan de NS zich beroepen op hun negatieve reisadvies?

Voor het geval dat er schadeclaims komen.
"Ja, jammer, beste reizigers. We hebben nog zo gewaarschuwd: BLIJF THUIS!"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet dat het voor vakantiereizen wel zo is dat als je naar een land gaat waar een negatief reisadvies voor geldt, dat je dan geen aanspraak kunt maken op de verzekering.

Wat betreft de NS, ik heb het ook gehoord in de media en direct vond ik het al een raar verhaal. Ik ben benieuwd in hoeverre dit stand blijft houden als er een groep is die hier een rechtszaak voor aan gaat spannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet met een grote groep zijn wil je hun aandacht trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een kwestie van overmacht, dus dan toch geen vergoeding. Bovendien is het niet de NS, maar ProRail en die heeft de overheid al jaren ingelicht dat er geld op tafel moet komen voor elektrisch verwarmde wissels. Dit is meteen een voorbeeld bij een eerdere vraag over privatisering van diensten. ProRail is geen commerciële organisatie, d.w.z. ze mogen niet investeren en de kosten doorberekenen. Het wolvengehuil van de tweede kamer is dus wederom het gekakel uit een kippenhok: veel geluid, maar weinig eieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Wilma;

Daar hebben de NS vast geen negatief reisadvies of weeralarm voor nodig. Die worden immers niet door de overheid afgegeven, maar door onafhankelijke instanties. De NS pleiten zichzelf waarschijnlijk via hun algemene voorwaarden op voorhand al vrij van schadeclaims als gevolg van overmacht.