hoe kan ik het goedkoopst met de trein naar amsterdam?

ik wil graag met een vriend van mij goed koop naar amsterdam hoe kan ik dat het goedkoopst doen. ik heb gelezen dat je ook 40% korting krijgt als je een ov kaart hebt klopt of is dat niet zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Alleen als het een studenten ov-chipkaart is.
Amadea
11 jaar geleden
Hoeveel kilometer woon je trouwens van Amsterdam vandaan? Hoe verder weg, hoe voordeliger een dagkaart is.

Antwoorden (3)

Nee hoor; je moet een NS kortingskaart hebben; ander betaal je het volle pond. Of je moet een actie kaart van AH of het kruitvat hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er maar net aan van welke plaats je er toe gaat. Als je van verweg moet komen, is een kaartje van kruidvat of blokker voordeliger. Met in/uitchecken ben je veel duurder uit. Daarom is een gewone treinkaartje uit de automaat ook goedkoper.

Je kan ook de prijs van het ritje opvragen bij www.ns.nl/reisplanner of via www.9292.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De NS heeft wel de zgh. NS SamenUitReis korting kaart:
Dagretour, max. 3 personen reizen mee met 40% korting. Geldig vanaf 9.00 uur 's ochtends, alleen in NS-treinen.
(Degene die het dagretour koopt betaalt wel de volle prijs).

Op Marktplaats kun je kijken of iemand nog treinkaartjes van bij de Hema / Blokker actie verkoopt, momenteel is er geen lopende actie bij een winkel.

Tienertoer
Ben je van plan om meer te reizen deze vakantie en ben je niet ouder dan 18 jaar, dan is een tienertoerkaart nog een optie.