Moet je een treinkaartje zonder datum stempelen op de dag dat je er mee wilt reizen?

Dus als je een kaartje zonder datum hebt, moet je.het kaartje dan stempelen als je er mee wilt reizen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kaartje zonder datumstempel is een ongeldig vervoerbewijs .Stempelen dus op de dag voordat je gaat reizen

Antwoorden (1)

Ja, deze moeten inderdaad afgestempeld worden. Zonder datum is een treinkaartje niet geldig als vervoersbewijs.
Let op: sinds de invoering van de chipknip zijn er minder stempelautomaten op de stations. Op de grotere stations vind je tegenwoordig een stempelautomaat bij de infodesk in de stationshal. Kan je hem niet vinden, zoek dan de conducteur op voordat je in de trein stapt, zodat hij hem kan afstempelen. Ga je lekker zitten zonder je kaartje te hebben afgestempeld en wacht je tot de conducteur langskomt, dan reis je in principe zwart, want je hebt immers geen geldig vervoersbewijs, en kan je dus een boete krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
'Ongedateerde kaartjes, een heel jaar geldig

Wist u dat u uw kaartje ook zonder datum kunt kopen?

U koopt bij de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie, een (of meerdere) kaartje(s) zonder datum.
Wanneer u gaat reizen, stempelt u het kaartje af in een stempelautomaat op het vertrekstation.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt precies