Is de OV-Chipkaart de nieuwe strippenkaart?

Ik neem zelden de bus of tram vandaar deze vraag.
Als ik nu de bus neem,kan ik dan geen kaartje meer kopen bij de chauffeur?
Moet ik dan zo'n OV-chipkaart hebben?
En waar koop ik die of zijn ze gratis ergens te verkrijgen?
Moet je die opladen net als de chipkaart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Muts52;

Ja, het is de bedoeling dat de OV-chipkaart uieindelijk alle andere openbaarvervoersbewijzen gaat vervangen. Op onderstaande site kun je waarschijnlijk ook wel info vinden over verkooppunten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee niet de nieuwe strippenkaart, wel een vervanger van de strippenkaart, maar ook een vervanger voor alle andere plaatsbewijzen in het openbaar vervoer, dus niet alleen voor de strippenkaart...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De OV-chipkaart komt in plats van de strippenkart. Je betaalt straks niet meer per strip/zone maar per kliometer die je reist. Je kaartje koop je niet meer bij de chauffeur maar vooraf. En er komen overal automaten om je chipkaart weer op te laden. Je kunt beter een kaart op naam nemen (met foto) dan kan je automatisch de kaart laten opladen, zodat je nooit meer zonder saldo zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat wordt de vervanger van de strippenkaart.