Kan ik meereizen met korting met een vriendin op het moment dat zei met een blokker treinkaart reist?

Binnenkort ga ik een dag weg met een vriendin en we reizen per trein. Zei maakt echter gebruik van een blokkerkaart en zegt dat ik met haar ov-studentenkaart mee kan reizen met korting Maar kan dit wel? Aangezien zei gebruik maakt van een andere actie, en haar eigen ov-kaart dus niet gebruikt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om het te verduidelijken; kan zei met haar ov-studentenkaart 3 personen met korting mee laten reizen op het moment dat ze zelf geen gebruik maakt van haar kaart?

Toegevoegd na 6 minuten:
Om het te verduidelijken; kan zei met haar ov-studentenkaart 3 personen met korting mee laten reizen op het moment dat ze zelf geen gebruik maakt van haar kaart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Mag ik met de persoonlijke OV-chipkaart ook anderen met korting mee laten reizen?

Dat mag inderdaad, maar alleen in de trein. De samenreiskorting op alle binnenlandse treinreizen geldt voor maximaal drie personen die meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse. Deze drie mensen mogen dus met korting reizen. Door de week is de korting geldig na 09.00 uur. In het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de gehele dag.

Samenreiskorting kan door een papieren kaartje te kopen met korting, of door het product samenreiskorting voor aanvang van de reis op de OV-chipkaart te laden. http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx?bookMark=Mag%20ik%20met%20de%20persoonlijke%20OV-chipkaart%20ook%20anderen%20met%20korting%20mee%20laten%20reizen?&id=1787
Het lijkt me het handigste dat jullie gewoon betalen voor die korting en dat zijn dan haar Blokkerkaart aan één van jullie geeft. Dus die drie zonder blokker en ovkaart betalen hun rit inclusief de korting van de ovkaart en dan geeft ze haar blokkerkaart aan jullie. Is het voor haar wel goedkoper die blokkerkaart? Is dat niet toevallig duurder dan? http://www.treinkaartjes-actie.nl/ns-korting-acties/ns-blokker-actie die kaart kost ook 16 euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
Houden jullie ook rekening met of ze een week of weekendkaart heeft?
http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx?bookMark=Vragen%20over%20geldigheid%20van%20het%20studentenreisproduct
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, heb het inderdaad voorgesteld maar haar naam staat op het treinkaartje dus dat gaat helaas niet werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag je dat niet doorverkopen dan? Het wordt steeds gekker met die dingen! Deze vraag wordt denk ik te specifiek, hoe zit het met week/weekendkaart eigenlijk?
Ik zou hiervoor toch even de NS bellen zodat je zeker weet dat je de goede informatie krijgt want ik snap niet dat ze 16 euro aan een kaartje zou uitgeven als ze op dat moment gratis kan reizen dus ik vraag me af of ze bijv doordeweeks gaat reizen met een weekendkaart??? https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false#contact-met-ns
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze had zich vergist, er staat geen naam en datum of. Ze verwarde het met het treinkaartje die ze altijd print. Maar bedankt voor het antwoord, wij betalen inderdaad het kaartje met korting en ze geeft dan een van ons de Blokkerkaart. :)