Heb ik een OV-chipkaart nodig om met de bus te reizen in Almere?

Zaterdag daar de bus nodig, heb alleen nog geen ov chipkaart!
Als ik geen kaartje meer kan kopen, kan ik er dan nog 1 aanvragen?

11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je kan ook een Maxx Meerreizen kaart kopen:

Waar geldig?
Maxx meerreizen is geldig op alle stadsbuslijnen in Almere (lijn 1 t/m 10). Maxx meerreizen is niet geldig op de nachtlijnen.

Wanneer geldig?
U kunt alle dagen van de week met Maxx meerreizen reizen. Ook tijdens de spits.

Wat kost Maxx meerreizen?
Voor op de OV-chipkaart kost Maxx meerreizen: € 14,50*. Hiermee kunt u 10 x 1,5 uur reizen op alle Maxx lijnen en onbeperkt overstappen op andere Maxx lijnen.

* De kartonnen Maxx Meerreizenkaart is ook verkrijgbaar voor € 14,50. De Maxx meerreizen 50-kaart is inmiddels niet meer te koop. U kunt de kaart nog wel gebruiken.

Waar te koop?
De Maxx meerreizenkaart is verkrijgbaar bij de AKO op Almere centraal station en bij nog zo'n 35 andere verkooppunten in Almere.

Om antwoord te geven op je vraag, nee je hebt geen ov-chipkaart nodig.
Als je in Almere (vaker) reist met de bus kan je een Maxx kaart kopen voor 14.50 en het is 1.5 uur geldig. Je moet de kaart gewoon afstempelen in de bus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met "als ik geen kaartje kan kopen" bedoel je dat dat niet meer zou kunnen bij de buschauffeur?

Naar mijn weten is het nog altijd mogelijk om bij de buschauffeur voor een luttel bedrag (volgens mij altijd €2,50, maar ik doe het nooit dus weet het niet precies) een kaartje te kopen dat geldig is voor die rit.
Strippenkaarten zijn afgeschaft, inderdaad, maar het kopen van een regulier kaartje is nog steeds mogelijk.

Verder, zoals in de reactie op je vraag al gezegd: anonieme OV-chipkaarten zijn verkrijgbaar bij de NS-automaten voor €7,50 en zijn direct te gebruiken.

Goede reis! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet meer een strippenkaart gebruiken in en rond Almere. Je hebt dus een OV-chipkaart nodig. Het makkelijkst is in dit geval een anonieme kaart die je kort van te voren kunt kopen op stations, in tabakszaken en bij servicebalies. Zo'n anonieme kaart is ook te verkrijgen in de NS-automaten. Wel direct opladen met giro- of bankpas bij een servicepunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in heel nederland heb je de ov-chipkaart nodig !
als je geen persoonlijke kaart hebt, kan je een algemene uit een automaat kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
het is wel verstandig om genoeg losse munten bij je te hebben, daarmee kan je de automaat betalen, met papiergeld is dat niet mogelijk.
en vergeet niet op te laden, anders heb je er nog niets aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan gewoon in de bus een kaartje kopen.
Een OV chipkaart is niet de enige manier.