Hoeveel kost een ov chipkaart voor 1 dag.

Mn fiets is tijdelijk kapot en ik dacht eraan een ov chipkaart te nemen m'n school is in scheveningen dus moet de tram nemen hoeveel kost het om een anonieme ov chipkaart te nemen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je kan een kaart kopen bij een ticketautomaat of bij een ns servicepunt. Dit kost je 7, 50 en is geheel anoniem. Je bent wel verplicht om er minimaal 20euro op te zetten bij het reizen met de trein (zie link) met een persoonlijke ovkaart is het minimale bedrag minder. Vergeet niet dat de kaart geactiveerd moet worden. Dit kan ook bij een ticketautomaat onder het kopje "bestelling ophalen" hierna kan je hem opladen. Overigens is het wel goedkoper om met een ov chipkaart te reizen dan met een los kaartje. Dit kan je bekijken op 9292ov.nl. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, en een ov chipkaart kan je meerdere malen gebruiken. Deze is niet te koop als 1malig product. Je hebt dus 1 kaart, voor zolang deze nieuwe ns rage duurt.