kan ik met mijn auto en caravan in een autotrein??

ik kan niets vinden op internet of wat dan ook.

wij willen gewoon eens kijken of je bv stuk van frankrijk kunnen overslaan door met de trein te gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

De maximale hoogte in de autotrein in 1.68m. Daar past niet een caravan in. En bij het reserveren staat het ook niet als mogelijkheid. En de trein rijdt 130 km/uur terwijl je mete en caravan 90 km/uur op de weg mag. Ik weet niet of een caravan dat houdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En autobussen dan die in die zelfde trein gaan? En een caravan op de trein rijd zelf niet, dus waarom zou hij dan geen 130 kmpu mogen? Soms worden er caravans per vliegtuig vervoerd waarvan het vliegtuig ietsje sneller gaat dan 130 kmpu ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar een caravan in een vliegtuig staat niet bloot aan de buitenlucht; de caravan op de trein wel. Daar suist de wind zo snel voorbij dan ongelukken met een uiteengebarsten caravan niet te voorkomen zijn.
Autobussen op een autotrein heb ik nog nooit gezien; lijkt me ook raar en geldverspilling. Andere bussen aan het eindstation lijkt me veel logischer en goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook wel duurdere maar dichte autotrein coupes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat even met mijn gedachte bij de trein van frankrijk naar engeland. Die staan ook in een dichte coupe en er gaan autobussen in, maar dat was volgens mij de vraag niet echt. Excuus voor de onderbreking, want van een "normale" autotrein weet ik het niet. Min is overigens niet van mij, maar zal hem compenseren voor de onderbreking ;)
De brochure van de AutoSlaapTrein op www.autoslaaptrein.nl meldt voor auto's met aanhanger een maximale hoogte van 1.55 meter voor de auto en een maximale hoogte van 1.50 meter voor de aanhanger. Maximale lengte van auto plus aanhanger is 10 meter.