Waarom zijn busstations altijd zo ontzettend ongezellig en oncomfortabel?

En kun je er niet even wat eten of drinken als je moet wachten?
Ik heb vanavond weer op zo'n naargeestig busstation op de bus staan wachten. Je kon nergens zitten, geen tentje in de buurt om even iets te drinken. Waarom doen ze daar niets aan, zodat het minder vervelend is om op de bus te wachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
saai of niet +

Het beste antwoord

Enige oplossing is niet te vroeg naar bushalte toe gaan...
Idd is wachten zeer vervelend. En is buiten ook nog. Het is koud.
Ik weet niet waarom ze daar niks aan doen.
Ik moest eenskeer 1.5 uur lang wachten. 2 bussen kwamen gewoon niet opdagen...!
Maar goed, het is gewoon zo. Je kan er niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 10

Andere antwoorden (12)

Daar hebben ze wel wat aan gedaan.
De trein heet dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te voorkomen dat er mensen gaan wonen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij leven in een vrije markteconomie. Als daar droog brood te verdienen was voor een exploitant van zo een tentje, dan stond die er wel.
14 jaar geleden
Omdat ze, als ik tenminste hier op de busterminal rondkijk, waar je werkelijk niet dood gevonden wilt worden en VOORAL niet als het donker is, volledig hufter-proof moeten zijn.
Maar er een gezellig zitje van en het wordt gesloopt, zet er een koffietentje neer en het wordt overvallen, zet er plantenbakken neer en er wordt in gezeken...

Op de een of andere manier trekken bushaltes nu eenmaal best vervelend publiek aan, vooral in de binnenstad, en is iedere poging het gezellig te maken bij voorbaat tot mislukken gedoemd. Voor mij is reden nummer één om de bus te mijden als kiespijn. Liever nog fiets ik ;s avonds door het donker dan dat ik op die bushalte moet staan. Ik dacht trouwens dat het aan Enschede lag, maar aan jou vraag te zien is het op meer plaatsen zo gezellig geregeld....

Jammer dat het zo moet, maar dat is blijkbaar Nederland tegenwoordig. Vroeger in Amersfoort toen ik nog wel regelmatig dag en nacht met de bus ging, waren er minimaal drie cafeetjes waar ze zelfs op het terrasje op de bus kon wachten. Helaas kan dat niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Amersfoort kan dat nog steeds hoor. Bij het busstation heb je een koffietentje en een broodjeszaak en nog wat winkeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan dus blijkbaar wel, waarom dan niet in andere steden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gaan wel dicht 's avond's, dus na zessen is het daar net zo ongezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het inderdaad precies. Geen ondernemer durft er te zitten, of anders gaan in ieder geval 's avonds de rolluiken dicht. En als er al bankjes staan, dan zijn die zo ontworpen dat ze met een tank nog niet kapot te krijgen zijn (en dan blijken sommige hufters toch zo sterk als een tank) en dat er niet languit op gelegen kan worden. Ik kan mezelf wel redden, maar als bijvoorbeeld mijn moeder op bezoek komt, zou ik haar daar nooit alleen laten wachten. Gisteren probeerde er nog een kerel om me lastig te vallen. Dan moet je sterk in je schoenen staan, want van de mensen eromheen die best zien wat er gebeurt, moet je het niet hebben. Het lijkt wel alsof mensen totaal apathisch worden van zo'n omgeving!
Zou jij zelf daar willen staan in de regen met je kraampje, hopende op de verkoop van 3 keer Mars en 2 keer Nuts, dag na dag ? Ik denk dat er maar weinig zakenlui brood in zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als er nou een Engelsman langskomt en de mars is op ? wat zeg je dan ? Hè ? "no sir, you can get Nuts ?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de jachtigheid van het bestaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een goed humeur is het overal gezellig.

Maar die bushokjes zijn inderdaad heel oncomfortabel. Als het regent is het vrijwel onmogelijk om daar droog te blijven. Het water spettert gewoon tussen die opening tussen het glas en het dak door, waardoor de stoeltjes ook nat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het niet over bushokjes, maar busstations, zonder bankjes, zonder iets om op te zitten, van enig comfort of sfeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eigenlijk nog nooit een busstation meegemaakt zonder bankjes. Alleen die in Arnhem, maar dat is een tijdelijk busstation.
Om aan te moedigen dat wij met de auto naar het werk gaan, en er lekker veel belasting binnenkomt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat je kunt doen is plannen dat je 's avonds ongeveer 5 minuten voor de vertrektijd van de bus op het busstation aankomt. Dan hoef je er niet lang te staan. Je kunt gewoon vooraf even op internet naar de vertrektijd kijken. Ze kunnen tenslotte moeilijk bij elke bushalte een Mac en een Ah to go neerzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat de schrijver van deze vraag de overstapstations bedoelt. Kom je uit de metro, is je bus net weg, sta je 59 minuten in de kou....
De halte bij ons huis sta ik inderdaad nooit zo lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, dat bedoel ik Pokemon! Ik kwam met de trein en most een half uur wachten op mijn bus!
In Almere zou dat geen enkel nut hebben. Om de 7 minuten komt er een bus, dus je hoeft maar even te wachten. En daarbij komt dat bij sommige haltes alles stuk gemaakt wordt. Zetten ze er nieuw glas in, een week later ligt dat glas op de grond, of is het bespoten met graffiti.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat beslissingnemers alleen oog hebben voor kosten-baten en een designer of een ploeg jonge creatievellingen te min vinden. Wanneer een europese wedstrijd voor het beste, mooiste en gezelligste bushokje. De grootse adverteerder Decaux in bushokjes in Frankrijk zou je eens aan zijn oeren moeten trekken. Heel goeie vraag als aanzet tot actie. Moet opgevolgd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wilt er (zoals XiniX zegt) geen mensen hebben die er graag rondhangen, en bovendien moeten ze goedkoop te vervangen zijn. Bushokjes zijn zwaar ondergewaardeerd; ze worden regelmatig vernielt uit agressie of omdat ze een poster tentoonstellen die iemand graag zelf wil hebben.