NS Dagkaart (acties) geldig voor Minderjarigen?

Beste, bij veel aanbiedingen van NS dagkaarten staat; geldig voor één volwassene.

Zijn er ook acties waarbij een kind/jong volwassene met een NS Dagkaart mag reizen? (11 en 14 jaar).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 11 jarige mag met een railrunnerkaartje als er een volwassene bij is. De 14 jarige kan inderdaad gewoon op de NS dagkaart reizen.

Het beste antwoord

Volgens onderstaande tekst kan alleen het kind t/m 11 jaar met korting reizen (40% korting), als het 'alleen' reist.

Gaat het kind t/m 11 jaar met de volwassene mee, dan is dat volgens mij nog veel goedkopoer (railrunnerkaartje). Er staat in ieder geval niet op de site van NS vermeldt dat die combinatie niet is toegestaa n.

Komt de tekst:

Dagkaart
•Een dag lang onbeperkt reizen met vrijwel alle binnenlandse treinen. Zie voor een volledig overzicht 'Geldigheid NS Vervoerbewijzen'.
•De beste keus bij een enkele reis, retour of rondreis vanaf 250 kilometer.
•Een Dagkaart 2e klas vol tarief kost € 48 (met 40% korting is dat € 28,80).
•Een Dagkaart 1e klas vol tarief kost € 81,60 (met 40% korting € 49).
•Het reductietarief (40% korting) geldt tijdens de voordeeluren voor houders van een Voordeelurenabonnement, Jaartrajectabonnement of een OV-studentenkaart. De voordeeluren zijn: maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur, tijdens het weekend de hele dag en in de maanden juli en augustus de hele dag en op feestdagen.
•De Dagkaart is ook geldig met Samenreiskorting.
•Voor kinderen van 4 t/m 11 jaar die zonder begeleiding reizen, geldt altijd het reductiekortingstarief (40% korting).
•In Fyra is de Dagkaart geldig met toeslag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er staat in ieder geval niet op de site van NS vermeldt dat die combinatie niet is toegestaa n.

moet zijn:

Er staat in ieder geval niet op de site van NS vermeld dat die combinatie niet is toegestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er staat in ieder geval niet op de site van NS vermeldt dat die combinatie niet is toegestaa n.

moet zijn:

Er staat in ieder geval niet op de site van NS vermeld dat die combinatie niet is toegestaan.
Computoon