treintijden op een ice treinkaart, moet ik me daar aan houden?

Ik ga samen met mijn vriend een weekend naar Oberhausen, nu hebben we treinkaarten besteld waar een tijd op staat, Maar ze zijn bezig met het spoor in arnhem, daarom kunnen we niet terug op de tijd dat op het kaartje staat, en nu moeten we 1,5 uur eerder met de trein (blijkbaar zetten ze bij de laatste trein geen bussen meer in) Maakt het nu uit als we 1,5 uur eerder weggaan?

of weet iemand een optie om alsnog om dezelfde tijd weg te gaan?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe moet je de trein nemen die op je ticket staat. Als die trein niet rijdt vanwege werkzaamheden, kan dat natuurlijk niet en zullen de spoorwegen je een alternatief moeten bieden. Bevalt dat alternatief je niet omdat je minstens een uur langer onderweg bent, dan heb je het recht de reis te annuleren en je geld terug te krijgen. Ook als dat normaal gesproken niet kan. Zoek op internet de voorwaarden op. Dit is EU-wetgeving, geldt dus ongeacht of je bij NS of bij DB geboekt hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja, je MOET je aan die tijden houden.
Je hebt namelijk een plek gereserveerd voor díe trein, als je daar niet bent, dan mag er ook niemand anders op jouw plek gaan zitten.
Bij Thalys geldt deze regel ook.