Hoe moet ik reizen met een persoonlijke ov-chipkaart met de trein? (veolia)

Toegevoegd na 58 seconden:
Hoe moet ik dus hier gebruik van maken en wat kost mij dit? Opwarderen ect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het zelfde als met de ns inchecken en uitchecken.
12 jaar geleden
Is het een studentenreisproduct?

Ga naar een oplaadpunt (deze zijn meestal geel en op elk station en in veel supermarkten te vinden)

Volg de op het scherm aangegeven stappen en kies voor "reisproduct ophalen" Je hebt nu je reisproduct geactiveerd.

Heb je geen studentenreisproduct?

Stop de pas in het oplaadpunt en kies voor kaart opwaarderen. Met je pinpas kun je er een bedrag naar keuze op zetten. Hoe duur je reis is hangt af van de afstand en de klas waarin je gaat zitten (1e of 2e)

Hopelijk heb ik je vraag hiermee goed beantwoord.

Toegevoegd na 2 minuten:
welke bus/trein maatschappij je mee reist maakt verder niet uit, de oplaadpunten werken hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is heel simpel als je het begrijpt maar dan moet je het wel snappen. ik ga het proberen uit te leggen. je kunt op het station gelt op je kaart zetten maar hoeveel het kost ligt er aan. in je moet je niet vergeten uit te loggen, he :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je zelf een kaart hebt aangeschaft, moet je eerst de trein activeren. dit moet je opvragen via de site van ov of ns, en dan activeren bij een automaat waar je normaal een treinkaartje koopt. (niet bij een ov oplaadpunt).

als je dat gedaan hebt kun je reizen. om in te checken houd je je kaart tegen het incheckpunt op het perron, of je gebruikt je kaart om door het poortje te lopen als je op een groot station bent. om in te checken moet je minimaal 20 euro op je kaart hebben, of 10 euro als je een kortingsabonnement hebt. uitchecken moet op de zelfde manier. als je dit per ongeluk vergeet, kun je het teveel wat er afgeschreven is terugkrijgen. als je te vaak vergeet uit te checken blokeren ze je pas, dus check altijd in en uit.

automatisch opwaarderen kun je activeren via de ovsite. dan laad ie automatisch geld van je rekening op je ovkaart, als het bedrag op je pas lager is dan wat je online hebt ingesteld. let hierbij wel op dat je ovkaart dan geblokkeerd wordt als ze je kaart willen opwaarderen en je hebt geen geld op je rekening