Mag een minderjarige die de laatste NS trein gemist heeft de hele nacht in de ontvangst hal blijven?

Stel een minderjarige kind in dit geval een jongen mist de laatste trein mag hij dan de hele nacht op het perron blijven wachten tot de eerste trein weer gaat indien zijn ouders hem niet kunnen ophalen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K
paulus811
5 jaar geleden
Welke ouders kunnen een minderjarig kind niet (laten) ophalen die de laatste trein heeft gemist? Dat doet toch niemand! Desnoods laat je die jongen een taxi naar huis nemen.
Amadea
5 jaar geleden
Juist, dat was ook mijn gedachte: dan moeten de ouders er taxikosten voor over hebben om hun kind veilig thuis te laten brengen.
tinus1969
5 jaar geleden
@pauls811, er kunnen allerlei redenen zijn waarom die ouders die jongen niet kunnen ophalen, variërend van 'geen geld, geen auto' tot 'jongen geen telefoon/beltegoed', of 'geen contact/jongen weggelopen'. Het heeft voor het beantwoorden van de vraag ook maar beperkt zin om daarover te speculeren.

Antwoorden (1)

Nee officieel is dit verboden en heeft de NS daar hele zware maat regelen voor.Er loopt ook bewaking die je zelfs buiten mag zetten of die gene een boete mag geven.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit klopt dus sowieso al niet wat u zegt er loopt geen bewaking rond bij alle stations naar half 2
tinus1969
5 jaar geleden
@Priscillavnl de meeste stations die groot genoeg zijn om een stationshal te hebben worden s nachts wel degelijk afgesloten en zo nodig bewaakt.
Die bewaking zal overigens in sommige gevallen gestrande reizigers helpen om zo nodig thuis te komen.