Hoe heet het beroep dat je ziet in een stationshal achter zo´n informatiebalie? Beetje ingewikkeld uitgelegd;P

Meestal op grote stations

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Op grotere stations kun je voor informatie terecht bij de NS Infobalie (zie foto). Volgens mij hebben de medewerkers die achter deze balies zitten niets te maken met Service en Veiligheid: dat zijn mensen die op de stations rondlopen, toezicht houden en informatie verstekken.

Het beroep van de mensen die achter de informatiebalie zitten heet: medewerk(st)er NS Infobalie.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat wordt een "medewerker Service en Veiligheid" genoemd. In geval van evenementen en calamiteiten bijvoorbeeld, verstrek je informatie aan de reizigers. Maar je draagt ook bij aan de sociale veiligheid.
Een Medewerker Service en Veiligheid wordt ingezet voor de informatievoorziening op zowel het station als in de trein. Daarnaast hebben ze een aantal specialistische taken op het gebied van sociale veiligheid. Er is bijvoorbeeld een team van twee medewerkers Service & Veiligheid aanwezig voor preventieve en repressieve veiligheidsmaatregelen. Zij zijn er bovendien ter ondersteuning van de klanten en de collega's op de trein en het station. Tevens zijn er teams aanwezig voor bijvoorbeeld in- en uitgangscontrole, (risico)evenementen en calamiteiten.
De eerste en hoogste prioriteit van Service & Veiligheid is het verlenen van assistentie aan klanten en collega's zodra dat nodig is.
Amadea