Is er een NS treinabbonement waarmee je 1 week/maand kan reizen?

Ik zoek een manier om goedkoop 1 week lang 7 dagen van en naar mijn stage te kunnen reizen. Een retour kost normaal 16 euro. Is er een abbonement wat een week of maand geldig is en je daarna kunt opzeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Een weektrajectkaart bestaat niet meer, die zijn in de jaren 80 of 90 afgeschaft. Er is wel een maandtrajectkaart, maar die kost je in de regel meer dan 7 losse retours. Ik zie zo gauw geen andere mogelijkheid dan zeven losse retours, of veertien enkeltjes met de OV-chipkaart. Ik neem tenminste aan dat je in de ochtendspits moet reizen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je een OV-studentenweekendkaart hebt, kan het de moeite zijn om die tijdelijk in een weekkaart om te laten zetten. Maar dat betekent wel dat je ineens voor je weekendreizen moet betalen (met korting, maar toch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb helaas geen OV-studentenkaart. Ik denk dat ik een student ga zoeken die in dezelfde plaats studeert. Kan ik met 40% meereizen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed! Je kunt ook meereizen met iemand die een z.g. dalurenkaart heeft als je na 9 uur kunt vertrekken.

Andere antwoorden (2)

Ja dat heet een Maandtrajectabonnement bij de NS. Zie onderstaande link voor meer informatie over de abonnementen die er beschikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt echter kost dit me 250 euro. Voor 80 euro kan ik reizen met het kopen van kaartjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een abo is pas voordelig als je een frequente NS reiziger bent.
De NS biedt weekkaarten aan.

Een Weekkaart is een variant van de OV-studentenkaart en is op werkdagen geldig. Met een Weekkaart reis je in het weekend met 40% korting.