Is het normaal dat het reserveren van een zitplaats in een Thalys ongeveer 25 euro kost?

Ik ga binnenkort met een vriendin 22 dagen interrailen. Wij nemen de Thalys van Brussel naar Parijs. Hiervoor hebben wij zitplaatsen gereserveerd en daarvoor moesten wij per persoon 30 euro betalen inclusief 6,25 euro boekingskosten en dergelijke. Is het normaal dat enkel het reserveren van een zitplaats zoveel kost? We hoefden dus geen echt ticket te kopen, alleen een zitplaats reserveren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk!!
Een Thalys, had het op tv gezien. Wel prijzig

Het beste antwoord

De reservatie van je zitplaats is tevens ook je "echte ticket," omdat je op alle treinen van Thalys, Eurostar, TGV, ICE ... je plaatsen op voorhand moet kopen. Hierdoor vermijdt de treinmaatschappij dat mensen géén zitplaats hebben en komt de veiligheid niet in het gedrang.

In de lage landen is het reserveren van treintickets enkel vereist bij internationale treinreizen, maar niet bij nationale ritten. Deze nationale treinen rijden ook niet zo snel als de hst-treinen. De Eurostar rijdt zo'n 330 km/u, terwijl een gewone trein tussen de 120 en 200 km/u rijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, zo hebben ze dat geregeld. Je hoeft trouwens niet met de Thalys naar Parijs. Je kunt ook met een gewone trein. Die kost niks extra en heeft het voordeel dat je ook nog wat kunt zien, want die Thalys rijdt voor een groot deel door een lange greppel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een gewone regionale trein naar Parijs sporen is heel tijdrovend. Volgens de SNCF (de website van de Franse spoorwegen), doe je er met een regionale trein vanuit Lille al iets meer dan 3 uur over om in de hoofdstad te geraken. Brussel - Lille per regionale trein is nog eens 1u45min reizen. Dus ben je ongeveer 5 uur onderweg.
De site van de Duitse Bahn. Werkt het best als je internationale zoekopdrachten hebt en spreekt gewoon Nederlands.

Begin en eindpunt invoeren, daarna naar uitgebreide zoekopties' - vinkje 'alle zonder ICE' aanzetten. en hup daar is je route zonder toeslag.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan zo en zo altijd de search engine van de Duitse Bahn gebruiken voor je hele europa reis. Zij hebben echt de beste en meest uitgebreide database ( ook de professionals van de treinreiswinkel gebruiken hem)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag.
Je betaalt een toeslag voor deze trein, en het kan zijn dat die hoger is omdat je geen 'normale' tickets hoeft te kopen omdat je al een Interrailkaart hebt.
Je betaalt vaak wel reserveringskosten, maar de hoogte ervan hangt sterk af van wat je reserveert en waar (slaaptrein, snelle trein, noem maar op).

Veel plezier!