Is er voor een toerist een alternatief voor de OV-Chipkaart?

In Rotterdam kun je straks ook niet meer zonder OV-Chipkaart in de tram of bus. Hoe moeten toeristen uit andere landen dan reizen? Is er nog een anders soort kaartje dat zij kunnen kopen of moeten ze ook verplicht an de OV-Chip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik mij ook al een tijd afgevraagd! +1

Het beste antwoord

Ik geloof dat een dagkaart 6 euro is. Dus als je door heel rotterdam reist met bus, tram of metro. Denk nie dat het opweegt tegen de prijs die je soms moet betalen om te kunnen parkeren. Voor een heel weekend betaal je geloof ik 12 euro dus 3 dagen.

Toegevoegd na 18 seconden:
meteen ff opgezocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toeristen en andere incidentele OV-gebruikers kunnen een wegwerp-OV-chipkaart kopen. De naam geeft het al aan...

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie onderstaande Bron. Ik citeer de relevante passages:

"
OV-chipkaarten voor toeristen

Er is geen aparte OV-chipkaart voor toeristen. Zij kunnen gebruikmaken van een anonieme kaart of een wegwerpchipkaart:

--  De anonieme OV-chipkaart is een plastic kaart waarop reisproducten of een saldo kunnen worden geladen.
--  De wegwerpchipkaart is geschikt voor eenmalig gebruik of voor een korte periode. Het is bij aankoop al geladen met een reisproduct dat een beperkte geldigheidsduur heeft, bijvoorbeeld één week reizen.

Beide kaarten kunt u kopen bij de automaten op het station of bij het loket.
"
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar is dat niet ontzettend duur voor ze? Stel dat je maar een paar strippen zou hoeven reizen?
AWM
14 jaar geleden
Precies. Bij de RET kost een 'twee-reizen-wegwerp-kaart 4.90!!
een wegwerp-OV. Je kan er verschillende krijgen. o.a een dagkaart en een twee rittenkaart