Omdat bus 1 bij iedere halte moet stoppen voor instappers, en bus 2 komt dan aan bij een lege halte. Zo zal de tijd tussen het vertrek van het beginpunt van bus 1 en die van bus 2 steeds meer worden ingelopen, tot ze achter elkaar bij jouw halte aankomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is een dubbele bus ... geen twee bussen dus :=)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gelede bus bedoel je. wel grappig antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Twickx: twee zielen één gedachte
Omdat de vertrektijden vanaf het station meestal voor alle bussen hetzelfde zijn. Natuurlijk gaan alle bussen een andere kant op, maar vaak gaan twee bussen de eerste helft van hun route wel dezelfde kant op. Ze vertrekken dus op hetzelfde moment en rijden dus een lange tijd dezelfde route. Uiteindelijk gaan ze hun eigen weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALs oud chauffeur kan ik mededelen dat "nieuwsgierig"gelijk heeft.

Bij drukte loopt bus 1 steeds meer achterstand op in zijn tijd. Terwijl bus 2 het relatief rustig heeft dus steeds meer inloopt op bus 1 want hij blijft op zijn eigen tijd rijden.

Oplossing: Bus 1 gaat als hij bus 2 achter zich ziet enkel nog laten uitstappen en bus 2 gaat het instappen overnemen. Zo kan bus 1 zijn tijd weer wat inhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook zijn tijdens school.
in de drukke stad dat bus 1 vol zit , en smorgens gewoon 2 bussen nodig heeft omdat ze ver rijden of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet, ik heb het zelf nog niet zo vaak gezien,
alleen een keer in limburg. toen stopte de eerste bus en reed de tweede door, die stopte bij de volgende halte.