hoe kan ik een abonnement op mijn ov-chipkaart zetten?

Ik had een papieren maand abonnement, maar die zijn vanaf 1 jan. 2012 opgeheven. Hoe kan ik nu een abonnement op mijn ov-chipkaart zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Abonnementen kun je meestal via de site van de vervoerder waarmee je wil reizen (bijv. NS, Connexxion of het GVB) op je ov-chipkaart zetten. Je vult dan je gegevens (nummer van je kaart, naam, rekening etc.) in en moet het abonnement dan meestal activeren bij een machine van het desbetreffende vervoersbedrijf (die van de NS staan bijv op de stations). Via de site in de bron kun je voor de NS abonnementen aanschaffen. Eventueel kun je via Google met de naam van je vervoersbedrijf en "ov-chipkaart" er achter hun pagina's vinden waar je het abonnement kunt aanschaffen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft geholpen

Andere antwoorden (1)

Dit kan niet. Een abonnement of andere papieren vervoerbewijzen zijn vervangen door de OV-Chipkaart. Ieder abonnement of kaartje wordt in jargon een reisproduct genoemd. Alle vervoersmaatschappijen stappen over op de OV-Chipkaart en iedere maatschappij heeft vele reisproducten, de NS alleen heeft al enkele honderden verschillende vervoerbewijzen en lang niet alle reisproducten zijn al 'verchipt'.