als je in de trein instapt/zit/reist kunnen ze dan gewoon je bagage controleren?

en trouwens : wat is eigenlijk handbagage in de trein als je een
rugzak hebt (eastpak zon kleine weet je wel )
is dat dan handbagage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie bedoel je met ze?
Er moet aanleiding zijn om je bagage te controleren. Iedereen mag je vragen om in je handbagage te kijken. Als je weigert kan het wel zo zijn dat je naar politiebureau moet om het eventueel daar te laten controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spoorweg politie ? Ja die mag bij een aanleiding , jou en je bagage checken .

Antwoorden (2)

Nee je mag weigeren en ze mogen je ook niet tegenhouden als je weggaat. Ze mogen je het aan alleen vragen, niet dwingen. Alleen politie en dergelijken hebben recht op dwangmiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje man
Controleurs in de trein zijn Boa's dus hebben beperkte bevoegdheden.
Als daar reden voor is binnen de regels mogen zij zaken controleren.