In de bus kun je alleen een wegwerp-ov-chipkaart kopen, die je weg kunt gooien zodra je de bus weer uitstapt.

In de winkel koop je zo'n ov-chipkaart die je kunt opladen en hergebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee volgens mij niet maar alleen op de grotere stations.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwaar de min???
Nee, dat kan niet je kan alleen bestellingen ophalen in de bus. Dus als je bijvoorbeeld thuis er geld opzet kan je het in de bus erop zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, op de OV chip site staat:

Anonieme OV-chipkaarten
Ga voor een anonieme kaart naar:
•verkoop- en oplaadautomaten op stations
•balies van aangesloten OV-bedrijven
•diverse tabakspeciaalzaken (zoals Primera), diverse supermarkten en bij sommige Bruna's.

http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/vragenenantwoorden/

Toegevoegd na 2 minuten:
En persoonlijke kaarten kun je via internet bestellen of op grotere stations. Daarvoor heb je een pasfoto nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Rotterdam verkopen ze in bussen en trams een wegwerp OV chipkaart.
Deze is 1 keer geldig voor 1 of 2 uur.
Verder kan je in winkels een anonieme OV chipkaart kopen. Let op, deze hebben een einddatum.
Een kaart op naam moet je aanvragen.