Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik nog steeds een kaartje kopen in de bus en daarmee reizen?

ik wil met de bus maar heb geen ov kaart

Toegevoegd na 1 minuut:
in friesland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Nee dit kan niet meer.

Toegevoegd na 2 minuten:
SORRY, ik trek me terug, geen strippenkaart, wel een los kaartje in de bus!

Toegevoegd na 3 minuten:
HET KAN DUS WEL!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kan nog steeds een kaartje in de bus kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, volgensmij niet, het kan alleen nog maar met de ov chipkaart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk
Nee, dat kan je niet. Sinds 3 november is een OV-kaart overal verplicht, Je kunt geen kaartjes meer kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sinds 30 juni van dit jaar is de OV-kaart al verplicht in de Friese bussen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit kan nog. Ik zit dagelijks in leeuwarden in de bus en het kan nog wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet meer sinds dit jaar. Je moet een ov-chipkaart hebben. Je moet even op internet zoeken naar een trein-station of winkel waar ze ov-chipkaarten verkopen. Dan heb je er gelijk een. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strippenkaart of papieren abonnement kan niet meer, een kaartje in de bus kopen nog wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de grote steden kun je sowieso niet meer een kaartje kopen, dit is alleen OV kaart. In de kleinere steden weet ik het niet zeker. Feit blijft wel, je kunt beter een OV kaart kopen voor €7,50, vervolgens deze opwaarderen, en dan kun je in elke stad normaal in bus of tram reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De strippenkaart is afgeschaft, maar dat betekent niet dat je per se met een OV-chipkaart moet reizen. Je kunt nog altijd op de bus een kaartje kopen.

Bij Connexxion koop je een OV-ritkaartje Fryslân. Afhankelijk van de afstand kost dat 2, 4 of 6 euro. Met dat kaartje mag je één enkele rit maken en niet overstappen. Wil of moet je overstappen, dan moet je op de volgende bus een nieuw kaartje kopen.

Bij Qbuzz koop je een Qkaart. Ook die kost 2, 4 of 6 euro, afhankelijk van de afstand (aantal zones) dat je reist. Bij Qbuzz mag je met dat kaartje wel overstappen op een andere bus van Qbuzz. In het weekend is de Qkaart zelfs geldig als retourtje. En als je 2 Qkaarten van 12 euro koopt, heb je een dagkaart voor alle bussen van Qbuzz in Zuidoost Friesland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding