Dit zal ongetwijfeld komen door de "problemen met de levering van het materieel" zoals Wiki het beschrijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze treinstellen zijn weliswaar besteld en worden gebouwd, maar de fabrikant van de treinen, het Italiaanse Ansaldobreda, lijkt grote problemen te hebben om de treinen tijdig, veilig en werkend te leveren. De partijen die in Nederland uitmaken of de trein op het spoor mag worden toegelaten (o.a. de Inspectie van Verkeer en Waterstaat), hebben nog steeds geen groen licht gegeven.

Daar komt bij dat de financiële positie van Ansaldobreda niet bepaald rooskleurig is - dus het gaat niet veel helpen om je bijvoorbeeld op boeteclausules uit het contract te gaan beroepen: door die boetes zou de leverancier wel eens kopje onder kunnen gaan en dan heb je zeker geen werkende treinen. Ansaldobreda heeft ook al grote problemen gehad met het tijdig leveren van werkende treinen voor de Deense spoorwegen.