Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

OV-LEED: Mee-reizen met 40% korting.. hoe werkt dit nu?

Op de studenten-OV kaart kun je al zolang ik hem heb 3 medepassagiers meenemen, zij kunnen dan reizen met 40% korting bij de NS. Hoe werkt dit nu met de studenten OV-chipkaart?

Dit aangezien iedereen gewoon moet inchecken en daarbij geen keuze voor de korting heeft.

Toegevoegd na 7 minuten:
extra info: over een tijdje (precies wanneer weet ik niet) is het dus NIET meer mogelijk om een papieren kaartje te kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
amigo
12 jaar geleden
goede vraag, ik vrees zelf dat dan (geluidloos) die meereis korting gaat verdwijnen.......

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is nog niet bekend.

"Voorlopig is het zo dat degene die een Voordeelurenabonnement heeft naar keuze wel of niet op saldo kan reizen, maar degenen die met hem of haar samenreizen papieren vervoerbewijzen moeten kopen. Bij het afschaffen van papieren kaartjes zal bekeken worden of de Samenreiskorting wordt aangepast."

Toegevoegd na 1 minuut:
https://www.ns.nl/zva/VraagEnAntwoordResult;jsessionid=6CCD0C21CDFBED76AD377576874DDDB5.ns00as456-1?query=Samenreiskorting

Toegevoegd na 2 minuten:
Op de site van de NS staat dus "Samenreiskorting is nog niet verwerkt in de OV-chipkaart, daarom koopt u een papieren kaartje."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jij zelf kunt inchecken, en je 3 medepassagiers kunnen een treinkaartje kopen met 40% korting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding