Vergeten in en uit te checken bij andere treinmaatschappij, krijg je een boete?

Ik moet binnenkort in Zutphen overstappen en heb daar maar 4 minuten de tijd voor. Vanuit zutphen rijd ik niet meer met de ns maar met een andere maatschappij. Ik heb de plattegrond van het station bekeken en met snek doorlopen zou ik het moeten halen, (vertrek al met de eerste trein 's morgens dus dit is enige optie) maar de ov palen staan erg ver uit de buurt waardoor ik het niet ga halen.

Krijg ik een boete als de conducteur mijn chipkaart leest?

Als ik nou wel op tijd bij die paal kan zijn, kan ik dan binnen 1 minuut inchecken en uitchecken? Meestal moet daar een bepaalde tijd tussen zitten.

Alvast super bedankt voor de antwoorden, had hier helemaal nog niet over nagedacht......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik denk dat het antwoord van Utrecht klopt. Station Zutphen ken ik niet, maar laatst moest ik ook overstappen van Veolia op een NS-trein en dat bleek goed geregeld. Bij het uit de trein stappen liep je tegen een paal van Veolia aan, en bij het NS-perron stond een NS-paal. Een vriendin vergat uit te checken bij Veolia en stapte op de NS-trein. De conducteur vroeg haar om bij het eerstvolgende station alsnog even in te checken. Dat kon (zoals tegenwoordig vaak het geval is) gewoon op het perron. Het extra door Veolia afgeschreven bedrag kreeg ze zonder problemen terug.

Het beste antwoord

Oh dat red je echt wel, de syntus en ns automaat staan naast elkaar op perron 1... Als je die moet hebben. En het station in zutphen is echt niet zo groot hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet van spoor 3 naar spoor 2b in 4 minuten, gaat het dan ook lukken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die zitten aan elkaar. Ik weet niet zeker of daar ook een syntus incheck paaltje staat, maar sowieso wel een "gewone". Op dat perron rijdt alleen een syntus trein, dus ik neem aan dat je daar makkelijk over zou moeten kunnen stappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, super dankjewel!

Andere antwoorden (2)

De ov chip is bestemd voor al het openbaar vervoer welke vervoerder het ook is. Dus je hoeft niet in en uit te checken gedurende je reis met de trein
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Niet waar!!
Bij overstap van NS naar bijv. Veolia moet je wel degelijk uit- en weer inchecken.
Als je op een treinstation kunt overstappen naar een andere vervoerder (dus bijv. van NS naar Veolia of Connexxion) dan staan de in/uitcheckpaaltjes vaak op het perron. Het zou wel raar zijn als je bij overstappen eerst het station moet verlaten.
Daarnaast heeft iedere maatschappij zijn eigen paaltje: er is dus geen tijdsbeperking om uit te checken bij NS en in te checken bij Connexxion. Je kan zelfs bij beide tegelijk ingechecked zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij veel stations staan er alleen maar paaltjes in de buurt van de ingang/ uitgang van het station en NIET op het perron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okay bij Dordrecht (en Breda maar dat weet ik nie zeker, rest van de stations die ik in mijn hoofd had hebben alleen NS)
Utrecht
12 jaar geleden
Klopt: op stations waar alleen NS rijdt, staan de paaltjes bij de ingang van het station.
Bijv. op Nijmegen kan je overstappen op Veolia; daar staan de paaltjes van beide maatschappijen bij elkaar op het perron. Bij de metro/treinstations in Amsterdam net zo (bijv. Amstelstation).