Vergeten in en uit te checken bij andere treinmaatschappij, krijg je een boete?

Ik moet binnenkort in Zutphen overstappen en heb daar maar 4 minuten de tijd voor. Vanuit zutphen rijd ik niet meer met de ns maar met een andere maatschappij. Ik heb de plattegrond van het station bekeken en met snek doorlopen zou ik het moeten halen, (vertrek al met de eerste trein 's morgens dus dit is enige optie) maar de ov palen staan erg ver uit de buurt waardoor ik het niet ga halen.

Krijg ik een boete als de conducteur mijn chipkaart leest?

Als ik nou wel op tijd bij die paal kan zijn, kan ik dan binnen 1 minuut inchecken en uitchecken? Meestal moet daar een bepaalde tijd tussen zitten.

Alvast super bedankt voor de antwoorden, had hier helemaal nog niet over nagedacht......

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Oh dat red je echt wel, de syntus en ns automaat staan naast elkaar op perron 1... Als je die moet hebben. En het station in zutphen is echt niet zo groot hoor!

De ov chip is bestemd voor al het openbaar vervoer welke vervoerder het ook is. Dus je hoeft niet in en uit te checken gedurende je reis met de trein

Als je op een treinstation kunt overstappen naar een andere vervoerder (dus bijv. van NS naar Veolia of Connexxion) dan staan de in/uitcheckpaaltjes vaak op het perron. Het zou wel raar zijn als je bij overstappen eerst het station moet verlaten. Daarnaast heeft iedere maatschappij zijn eigen paaltje: er is dus geen tijdsbeperking om uit te checken bij NS en in te checken bij Connexxion. Je kan zelfs bij beide tegelijk ingechecked zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100