Hoe lang blijft de id kaart nu eigenlijk gratis af te halen?

Ik vroeg mij af of dit een tijdelijk iets is of dat id kaarten vanaf nu echt daadwerkelijk gratis blijfen? En geldt dat in elke provincie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijfen is blijft

Het beste antwoord

Zo lang er geen wet komt, die voor de identiteitskaart kostendoorberekening weer mogelijk maakt, zal deze kaart gratis blijven en kun je betaalde kosten met terugwerkende kracht tot een zekere datum terugvragen.
De Hoge Raad mag die wet, mits niet strijdig met andere hogere bepalingen, niet ongeldig verklaren.

Overigens zal vrijwel geen partij in het parlement zo'n wet willen goedkeuren,denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergis je niet: de kosten van de kaart worden natuurlijk wel netjes in allerlei andere belastingen verwerkt.
Met als nadeel dat deze kosten onzichtbaar worden, en daardoor flink op kunnen gaan lopen als de ID kaart door het neefje van de wethouder geproduceerd gaat worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnxx voor je antwoord