hoe heet zo een soort van sleutel die trein personeel heeft?

die in de vorm van een vierkant of een driehoekje is om bijvoorbeeld kasten open te maken in een trein

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Dat noemt men een driekantsleutel. M'n vader was liftmonteur en gebruikte die altijd voor liften. Hij noemde ze driekantsleutels. Heb 't nog even gegoogled en onder die naam kun je ze ook gewoon kopen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Uiteraard heet de vierkante vorm dan vierkantsleutel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dopsleutel volgens mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Loper.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken ze onder de naam doornsleutel en die zijn er inderdaad in het vierkant en driehoekig

http://www.nemef.nl/nederlands/ik_verkoop___adviseer/online_catalogus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben werkzaam geweest al conducteur
De sleutel die jij bedoelt staat daar bekend als machinistensleutel