Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het goedkoopste met de tram in Den Haag (naar Scheveningen)?

Ik ga binnenkort met mijn broertje naar Scheveningen en dus moeten we v.a. Centraal station Den haag met de tram. De rit kost ongeveer €1.40 heen en een dag later €1.40 terug.
Echter heeft mijn broertje geen ov-chipkaart en dus vandaar de vraag wat goedkoper is;
-een anonieme ov-chipkaart kopen (€7.50) + saldo opzetten (€10) voor een rit van €2.40 vind ik namelijk best duur.
Ik heb iets kunnen vinden over een wegwerp chipkaart, maar hoe duur is deze? (ik denk dat we er 2 van nodig hebben, 1 heen en dag later 1 terug) En kan je die gewoon op centraal station den haag kopen?
Alvast hartelijk bedankt!

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik heb hier (http://www.htm.net/Pages/DEF/2/557.HTML) gevonden dat je alsnog een enkeltje kan kopen van 30 min geldigheid. Deze kost dan €2.50, kan iemand mij bevestigen dat het in de tram nog steeds mogelijk is een enkeltje te kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ten eerste, hoef je op een anonieme OV niet per se 10 euro te zetten. Bij de apparaten op kleinere stations (niet te vinden op den haag centraal, helaas) kun je ook een bedrag naar keuze opwaarderen.
Een OV-chipkaart kopen is het wel waard, want hij zal het ding toch nodig hebben als hij ooit nog eens met het openbaar vervoer wil.

Een enkeltje kopen kan ook, die zijn voor 2.50 bij de trambestuurder te krijgen. Dan ben je wel een stuk goedkoper uit dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding