"De provincies Utrecht, Brabant, Groningen en Drenthe maken zich deze zomer op om de strippenkaart op 3 november af te schaffen. Vanaf dat moment reist u overal in Nederland alleen nog met uw OV-chipkaart in bus, tram en metro. Eind 2012 schaft NS de papieren kaartjes af en is de OV-chipkaart in Nederland het enige geldige vervoerbewijs."

http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/61133
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In april 2011 is de strippenkaart in Nederland nergens meer geldig. De strippenkaart wordt dan namelijk landelijk vervangen door de ov-chipkaart.

Dit maakte de stuurgroep ov-chipkaart donderdag tijdens een persconferentie bekend. Iedereen die met het openbaar vervoer wil reizen moet dat over een ov-chipkaart beschikken. Op Rotterdam en Amsterdam na is de strippenkaart nog in heel Nederland geldig. In Groningen, Drenthe en Limburg is de ov-chipkaart nog niet geïntroduceerd en is de strippenkaart nog steeds de norm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Groningen is nog steeds de strippenkaart te gebruiken.

Een datum waarop deze afgeschaft zal gaan worden is nog niet bekend.