OV chipkaart en NS nog niet compatibel?

Destijds vroeg ik via www.OV-chipkaart.nl een persoonsgebonden OV chipkaart aan, met automatisch opladen via een koppeling aan mijn bankrekening. Alles in huis, ik kan reizen met bus en metro, maar bleek nog niet te kunnen inchecken bij de NS, omdat mijn "reizen op saldo" nog niet geactiveerd zou zijn. Had ik dus allemaal wel gedaan,want toen ik mijn kaart op het station activeerde, zei de lokettiste me dat alles nu in orde was (NOT!) maar alla, kennelijk moest het ook nog eens bij de NS Ik weer opnieuw "reizen op saldo" aangevraagd ,maar nu dus bij www.NS.nl. Bevestigingsmailtje gekregen;moest het produkt activeren bij de kaartautomaat op het station.(station is 20 minuten reizen van mij vandaan) Gedaan dus. Week later krijg ik een mail dat mijn produkt nog niet geactiveerd is. Ik bellen met klantenservice à raison van 10 euro cent per minuut. Na 40 minuten een onmogelijk gesprek met een randdebiel die o.a ongelogen VIER keer opnieuw mijn postcode vroeg, mijn huisnummer en mijn kaartnummer (16 cijfers!) (teller tikte leuk door), zei hij dat het nu in orde moest zijn en dat ik gewoon kon inchecken bij de NS. Dit was drie weken geleden. Kreeg ik vandaag wéér hetzelfde standaard automatisch gegenereerd bericht van de NS dat mijn product (reizen op saldo) nog niet geactiveerd was! Kortom, ik kan nog steeds NIET met de trein...WAT MOET IK NONDEDJU doen om alles naar behoren te laten werken en herkent iemand dit probleem?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt je kaart uitlezen bij dezelfde automaat, om te controleren welke produkten en faciliteiten erop geladen zijn. Ik doe die check altijd extra, als er iets geladen is, tenslotte sta je toch al bij die automaat. Dat je "reizen op saldo" apart moet activeren om met de trein te kunnen reizen, heeft te maken met het feit dat NS moet weten of je OV-kaart voor 1e of 2e klas is, anders kan het juiste tarief (uiteraard) niet worden berekend. Normaal gesproken gaat dit probleemloos. Je aanvraag via Internet is blijkbaar gelukt, je hebt een email gekregen dat het produkt "klaarstaat" en als je dan vervolgens bij de automaat de juiste handelingen verricht, zou het geregeld moeten zijn. Dus: lees je kaart eens uit en kijk welke produkten erop staan !

Ja, print deze vraag met vermelding van de website en stuur het naar de NS. M.i. moet je thuis erst per gewone post een brief krijgen waarin staat dat je het product kunt afhalen.

Heb je het "klaar" staande product toen ook door op bevestigen te drukken daadwerkelijk geactiveerd? zo nee dan kan de activering weer vervallen omdat je hem nog niet op de chip gezet hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100