Heeft het koude weer invloed op het openbaar vervoer?

Als het hard vriest, kan het dan zijn dat er 'opeens' geen treinen meer rijden?
Dit vraag ik omdat ik over anderhalve week op vakantie ga met de trein en dan een paar keer over moet stappen.
Ik heb al een planning gemaakt met ov 9292, maar ik vraag me af of het mogenlijk is dat er een trein op een bepaald spoort helemaal niet meer ridt ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Daar hoeft het niet eens koud weer voor te zijn, hoor : ik ga elke dag met de trein, en heb me maar aangewend elke dag (echt waar!!) vóór ik de deur uitga, op internet te kijken hoe mijn trein ervoorstaat. Van de vijf dagen rijden ze misschien één dag op tijd en volgens de planning...
Dus neem vooral genoeg overstaptijd : 6 minuten kan al te weinig zijn, als er opeens een Fira tussengepropt wordt, of er is geen machinist voor de trein waar je in zit...

Ik verbaas me nergens meer over : het is veranderd in een dagelijks avontuur!!

Alleen 'onze excuses voor het ongemak' kan ik niet meer hóren : werkt als een rode lap op een stier bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans dat jouw reis hierdoor niet door kan gaan is erg klein, maar het is wel eens voorgekomen dat wissels of bovenleidingen stukgevroren zijn.
Het is veel waarschijnlijker dat een trein niet rijdt vanwegen een onvindbare machinist of een zelfmoordactie eerder op het traject. (Beide komen zelfs vrij vaak voor...)

Toegevoegd na 2 minuten:
En met de NS moet je natuurlijk altijd rekening houden met (flinke) vertragingen; hierdoor mist menig treinreiziger een overstap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Indien je de NS als vervoerder gebruikt moet je met vertraging of uitval rekening houden bij slecht weer. Zelfs als er een blaadje op de rail ligt, vallen er treinen uit. NMBS en DB hebben er aanzienlijk minder problemen mee.

Goede reis!