Is het waar dat de anonieme OV-Chipkaart duurder is dan een persoonlijke OV-chipkaart?

Betaal je meer met de anonieme ov chipkaart per kilometer dan de persoonlijke ov Chipkaart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (5)

Nee! Gewoon hetzelfde. Hij zal alleen niet automatisch kunnen opladen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs blijft het zelfde maar hij moet elke keer worden opgeladen en als hij gestolen wordt is het wat lastiger. wat dat gebruikt iemand anders jou te goed.
12 jaar geleden
Ja, want op een anonieme OV-Chipkaart kun je geen korting krijgen. Aangezien in de praktijk vrijwel iedereen die enigszins regelmatig met de trein reist wel een of andere manier van korting heeft (abo, daluren etc) ben je eigenlijk verplicht een persoonlijke OV chipkaart te nemen om niet veel te veel te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kortingsabonnement van de NS neemt, dan moet dat altijd een persoonlijke OV-chipkaart zijn.
Met zo'n chipkaart reis je per trein inderdaad 40% goedkoper dan met een anonieme (of gewone persoonlijke) OV-chipkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervoerders en provincies kunnen acties hebben, waardoor persoonlijke ov-chipkaarten goedkoper zijn dan anonieme kaarten.

Zonder actietarief kosten beiden kaarten elk € 7,50