Kan je met een gewone ov ook met de trein reizen moet je die dan op laden ? Btw hoe doe je dat dan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

http://www.ov-chipkaart.nl/?home=1

Hier vind je alle info. Je moet hem voor de trein apart bij de NS beschikbaar maken voor de trein.

Toegevoegd na 5 minuten:
Via; www.ns.nl vraag je saldo op reizen aan. Dit is eenmalig en gratis.
Op het station kan je ook een anonieme kaart bij een ns-automaat of bij de balie op saldo aanvragen en gelijk activeren.

Activeren doe je bij de NS-kaartautomaat. Je houdt hem voor de kaartlezer en volgt de aanwijzingen op het scherm.
Saldo laden doe je hier ook.
12 jaar geleden
Zoals hierboven al geantwoord kan je met een OV-chipkaart ook bij de NS reizen. Je moet dan wel de kaart voor NS gebruik laten activeren.
Voor het opladen kun je kiezen: je kan hem zelf steeds opladen bij een kaartjesautomaat met het logo, of bij speciale oplaadpunten.
Veel makkelijker is om een (persoonlijke) OV-chipkaart automatisch te laten opladen als het saldo onder het minimum komt. Je moet hem dan koppelen aan een bankrekening waar steeds een vast bedrag naar de kaart wordt overgeschreven als het saldo te laag wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan je. De btw is in het vervoerstarief opgesloten en als ondernemer zul je die er dan zelf uit moeten halen. het tarief is 6%.
12 jaar geleden
Wat je bedoelt met een gewone OV weet ik niet.
Als je BTW wilt verrekenen moet je een persoonlijke OVkaart hebben.
Daarvan kun met behulp van internet een afdruk maken.
De per saldo bestede bedragen voor zakelijk gebruik dan vermenigvuldigen met 6/106.
De uitkomst per mnd/kwartaal is de verrekenbare voordruk voor de BTWaangifte.