Als je met de trein een reis wil maken van Gorinchem naar Veendam, is het dan goedkoper om een kaartje te kopen dan de OVchip te gebruiken ?

Want je reist met twee maatschappijen, Arriva , NS en weer Arriva.

In een kaartje is het "voordeel" van een lange afstands reis ingecalculeerd.

Berekent de OVchip kaart dit voordeel ook ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het scheelt niet veel. Als je een papieren kaartje koopt kost het je €47,00. Met de chipkaart moet je wel drie in- en uitchecken, maar in totaal kost het maar €0,40 meer.
Hierbij ben ik uitgegaan van een retourtje. Bij een enkele reis de prijzen halveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het traject Gorinchem - Utrecht, kun je volgens NS alleen reizen met de OV chipkaart, Utrecht - Veendam kan dan weer wel met een papieren kaartje.
Makkelijker kunnen ze het niet maken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, volgens mij vergis je je. Als ik dit intoets bij ns.nl staat er dat er "mogelijk op dit traject nog NIET met de OVchipkaart gereisd kan worden". Reis je echter met Arriva van Gorinchem naar Geldermalsen, met NS van Geldermalsen naar Groningen en dan weer met Arriva naar Veendam, dan kun je over het hele traject met zowel een papieren kaartje, als de chipkaart reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van Station in Gorinchem naar Jaarbeursplein in Utrecht Op dit traject is de OV-chipkaart het enige vervoerbewijs.
Lees meer op de pagina 'Invoering'. van Station in Gorinchem naar Jaarbeursplein in Utrecht
Traject Reistarief Gereduceerd
reistarief OV-Chipkaart
Basistarief € 0,79 € 0,52
Van Station in Gorinchem
naar Jaarbeursplein in Utrecht € 4,50 € 2,97 verplicht
Totaal € 5,29 € 3,49 Dit kwam ik tegen toen ik het intikte, we reizen dan blijkbaar verschillende routes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi Bedankt voor het opzoeken !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Moolkeesje.
Nu snap ik het misverstand. Als je van Gorinchem naar Utrecht Jaarbeursplein opzoekt bij reisplanner, krijg je als reisadvies de bus Q-liner. Je reist dan naar het jaarbeursplein en niet naar Utrecht CS. Als je, zoals de vraagsteller vraagt, verder wil naar Veendam, moet je met de trein via Utrecht CS en niet met de bus naar het Jaarbeursplein.