hoe lang duurt een treinreis vanaf dordrecht naar haarlem zonder te stoppen?

Ik ga zondags vaak naar haarlem
met de sneltrein nu vroeg me eens voor de gein af hoe lang zou een reisje duren als die trein alleenb naar haarlem zou rijden? gebeurd natuyurlijk nooit maar gewoon wat denkenen jullie?

12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik snap de vraag niet helemaal. Volgens NS-reisplanner gaat de sneltrein rechtstreeks (zonder overstappen) van Dordtrecht naar Haarlem, via 9 tussenstations. Daar doet ie dan 1:12 uur over. Stel dat door afremmen/stoppen/wachten/vertrekken/optrekken per tussenstation 3 minuten verloren gaan, dan zou de trein er theoritisch 27 minuten sneller over kunnen doen als die stations er niet waren geweest oftewel: 45 minuten reistijd. Is dat wat u bedoeld ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
De vraag is hoe lang het zou duren als er een trein in 1 keer rijd, zonder te stoppen bij tussenstations. In het echt gebeurd dit natuurlijk niet.
molenaar
12 jaar geleden
Hoi ja dat bedoel ik idd , dankje voor jouw antwoord

Andere antwoorden (1)

Hemelsbreedte
Bij een directe route bedraagt de afstand tussen Haarlem en Dordrecht 63 kilometer.

Met de auto
Via de weg bedraagt de afstand van Haarlem naar Dordrecht 96 kilometer.

De reistijd wordt geschat op 1 uur 7 min..

Met de trein zal het ongeveer hetzelfde zijn.